reklama

Generácie

Kedysi som nechápala amerikánov, ktorí niekde hľadali svoje korene. Aké korene, si z CA, či PA, čo na tom, že sa voláš Liptak či Holko, čo tu vlastne chceš nájsť, človeče.......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Tento rok zdolal náš Andrej svoju prvú slovenskú dvojtisícovku - Ďumbier.
Keď sme šlapali hore, bolo hnusne, hore Trangošskou dolinou nás naháňali chumáče hmly, na strmine pred Štefánikovou chatou presne ten scenár, "kedy tam už budeme".
Akosi som to všetko prežívala znovu, tak, ako keď som ja prvý raz šla touto dolinou, len mi ešte nedošla pointa.
Hore od sedla som už viac fučala ja ako Andrej a cestou som nenápadne upozorňovala na letný sneh, aby som si mala kedy vydýchnuť. Na vrchole sa hmla zdvihla a ja som hrdému synovi ukazovala Liptov, Pohronie, rozprávala som o Jánošíkovi, o permoníkoch na Gápli, o partizánoch na Kraličke, o Jaskyni mŕtvych netopierov, tak ako kedysi mne môj otec.
Skupinka českých turistov počúvala tiež a jeden pán sa opýtal, odkiaľ to tu poznám. Na tomto kopci bol ako doma už môj starý otec, priznala som pravdu. Dole šiel Andrej trochu zamyslený, myslela som, že je to únava.
Na Kosodrevine to z neho vypadlo. Mami, keď ja budem mať deti, tiež ich vezmem na Ďumbier. Tak to bola tá pointa, čo sa mi nanucovala celý deň - tu sú tie korene, to, čomu som ja nerozumela v oveľa rozumnejšom veku ako môj druhák.
Vtedy som odprosila v duchu toho amerikána, čo dojato stojí na cintoríne pri hrobe svojho praprapredka, odrazu sa vo mne ozvala ta horehronská "štvrtina" po starom otcovi, aj keď ja som Bratislavák po oboch rodičoch......

Na vrchole Ďumbiera sa v duchu stretli štyri generácie našej rodiny a treťogeneračný Bratislavčan Andrej svoje "korene" spája s kosodrevinou.

Zuzana Šubová

Zuzana Šubová

Bloger 
  • Počet článkov:  622
  •  | 
  • Páči sa:  85x

Nealternatívna mamina Zoznam autorových rubrík:  Nie súkromnéPod bielym krížomSlužobneDamalsPrivat

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu