Nie je služba ako služba, nie je lama ako lama

Autor: Zuzana Šubová | 26.9.2013 o 16:56 | (upravené 26.9.2013 o 18:25) Karma článku: 16,63 | Prečítané:  8631x

V priebehu jedného týždňa som sa natelefonovala toľko ako už dlho nie. Prečo? Nuž preto, že som spravila niečo nesprávne - resp. niekto iný urobil niečo nesprávne a potrebovala som to napraviť. Takže "duel" T-com versus DPB - čiže pevná linka versus elina. Obe existujú už od čias môjho detstva - len jedno pracuje už v 21.storočí, kdežto v tom druhom vládnu sotva sedemdesiate roky.

Nie je obyčajný ako obyčajnýNie je obyčajný ako obyčajný

Ako vlastne vzniklo zrovnanie telefónnych informačných služieb a služieb celkovo?

Podarili sa mi dve nepríjemnosti - zaplatiť účty za pevnú linku so zlým variabilným symbolom a dcére stratiť električenku. Oboje som riešila najskôr telefonicky, potom osobne s nasledovnými skúsenosťami.

T-com: Na call centre očividne sedia milí, vychovaní a informovaní ľudia. Samozrejme, že som si primárne nasypala popol na hlavu a presne dodržala to, čo mi prikázali. Ale pozdrav, ďakujem, prosím, dokonca prepáčte (spomínate si, že chybu som spravila ja!) odzneli v každom z x rozhovorov. Takisto informácie, ktorých sa mi dostalo boli kompetentné a náprava tak rýchla ako sa len dalo.
Aj na predajnom mieste presne vedeli čo robiť a hoci bol hlboký podvečer, správali sa veľmi profesionálne.

Napačmaná touto skúsenosťou som sa "zrazila" s Dopravným podnikom Bratislava, našťastie nie s autobusom, iba s výdajom duplikátov električeniek. Moja dcéra je exemplárny prípad strácača, takže za tri roky svojej školskej dochádzky je to už druhá stratená. Keďže však prvá stratená sa našla, predpokladala som, že sa jedná o duplikát a predpokladala bezproblémové vybavenie.                             
To bola ale naivita... Puberťák s občankou a sestrinou električenkou šiel vybaviť odblokovanie zablokovanej karty. Vrátil sa, že to sa nedá, treba "duplikát s fotkou". Vybavili sme ho fotkou, vrátil sa, že na to treba  MOJU občanku, nie jeho. Vybavila som ho mojou občankou, hoci som nechápala načo potrebuje DPB moju občanku, keď tam všetky údaje o dieťati sú, keď sa vybavuje duplikát.
Puberťák sa vrátil s električenkou s 12 miestnym číslom v absolutne nečitateľnej veľkosti. Pokúsila som sa naň prihlásiť sa cez IFC stránku a "nabiť". Nefungovalo to. Napriek krvopotnému nahadzovaniu stále vyhadzovalo, že takú kartu systém nepozná. Vytočila som informačnú linku Dopravného podniku...a asi aj pani, ktorú zjavne obťažuje, že na call centrum niekto telefonuje. Nedozvedela som sa nič, najrelevantnejšia bola šokujúca informácia,  že "ona mi to nepredávala!!!", plus vyjadrenie pochybností o tom, že viem naťukať pár čísel "do internetu". A znova odoslanie na tú istú predajňu, kde bol môj syn už trikrát.
Tentokrát som sa tam vybrala s ním a aj predmetnou električenkou. Privítanie bolo doslova: "Čo tu už zas chceš, ty sa doma nudíš?" Môj puberťák je neprehliadnuteľný, ale ak to malo byť vtipné, tak to bolo dosť slabé, vzhľadom na fakt, že tam predtým bol trikrát nedobrovoľne...ale ak to to pani myslela vážne, tak by sa už hodilo napísať sťažnosť, pretože po opakovanom obvinení, že neviem "napísať číslo do internetu" (zjavne miestna nomenklatúra) a že "čipová karta je v poriadku", sme zistili, že číslo čipovej karty nie je dvanásťmiestne, ale trinásťmiestne...a pani prosto predala kartu s nepoužiteľným číslom, lebo prvú číslicu z fólie jednoducho mechanicky ODTRHLA.  Slovo "prepáčte" zjavne v slovníku DPB neexistuje - ani na informáciách a už vôbec nie na predajni.

Takže tak. Keby som sa rozhodla odísť od T-comu, môžem sa prihlásiť k inému telefónnemu operátorovi. Neviete o nejakom nemonopolnom dopravnom spôsobe v Bratislave? Lebo zdá sa, že DPB nepomôžu ani nové autobusy ani nové električenky. Ľudia sú tam stále rovnakí....

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?