reklama

Ja je chapu...

ako sa história dosť pravidelne opakuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)
použité s dovolením autora obrázku
použité s dovolením autora obrázku (zdroj: Shooty)

Bola to taká multikulti štvrť.
Herr Meier s nevôľou sledoval Club Latino či Chrvatsko kolo.
V Crvenej Zvezde Becs čapovali Staropramen a v Bille sa viac míňala hydinová ako bravčová šunka.
Boli sme už zvyknutí na čádory i koncoramadánové oslavy.
Chodili sme striedavo do poľského kostola na Rennweg a k Panne Márii Snežnej na slovenskú omšu.
V podstate pohoda.

Rušivým momentom bola partia mladých Srbov - Zvonimir a Dragan boli pri každom chýbajúcom bicykli , každej vylomenej schránke, každej poriadnej bitke, poškodenom aute, či fasáde počmáranej Živila slobodna Srbija.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zas sme sa raz zišli na policii - tentokrát vylámané autá a ukradnuté autorádiá.
Nadávali sme v štyroch rečiach ako pohani.
Strážmajster tesne pred penziou nás trpezlivo vypočul, vrátane návrhu podozrivých. Zapráskal franzjozefovskými fúzmi, vysvetlil, že sa mýlime, že naši domáci recidivisti strávili noc v policajnej cele, lebo sa vrámci nejakého srbského sviatku poriadne pobili s Albáncami, všetci sme dokázali, že sa vieme podpísať a pomaly sa rozchádzali smer poisťovňa.

"Paní", ozvalo sa za mnou, "vy mluvíte česky divně..."
Naozaj som netušila, že československá hantírka ktorou sme sa dohovárali, osloví práve policajta.
"Ja hovorím slovensky, " ohradila som sa.
"Na ja, prominte, já moc nemluvím, už sem zapoměl. Ale vite, ja ty grázly chapu...Já su Sudeťak - tak tomu šikate, že........."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Ja byl taky jak voni, vykrženenej.... nebyt moji ženy, taky sem grazl a ne policajt.........vy to nevite pochopit, vy myslite jen na Hitlera, ale mne bylo pet let.....a jim taky, když je vyhnali za to, že jejich otcove prohrali valku a už se nemaji kam vratit."

Príšerné dejà vu v očiach starého policajta.
Nepíše sa rok 1945, je 21.storočie a my sme nepokročili v riešení konfliktov ani o krok.
Napriek multikulti.

Zuzana Šubová

Zuzana Šubová

Bloger 
  • Počet článkov:  622
  •  | 
  • Páči sa:  85x

Nealternatívna mamina Zoznam autorových rubrík:  Nie súkromnéPod bielym krížomSlužobneDamalsPrivat

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu