reklama

Návraty

železničná...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Veľká stanica
Napadla ju idiotská myšlienka. Prečo majú rýchliky pekné mená?
V to augustové ráno to bola zjavne najslabomyselnejšia vec na riešenie na celej stanici.Bolo vhodnejšie rozmýšľať nad týmto nezmyslom ako nad tým, že každý deň sa niečo končí. Stál vedľa vlaku a neprítomne fixíroval reklamu. "Ešte si tu, alebo už pársto kilometrov ďalej?"
Pobozkal ju na líce. "Slané," pokúšal sa byť tiež vtipný.
Ten úsmev, čo videl ako posledný, bol vyložene trápny. Svietilo z neho, že sa snaží presvedčiť sama seba, že takto je to najrozumnejšie, že takto to má byť.
"Neplač, nemá to význam, kvôli takému chlapovi ako som ja," ...kvôli takému či kvôli chlapovi?
"No dovoľ, ja môžem byť zamilovaná do koho chcem ja," keby tak vedel.
Krátka letná známosť, štrnásť dní len tak.......čo z toho? Bude to zas ako vždy???
Odvrátil pohľad, pery mal stisnuté, snáď zatínal zuby. Mlčky vyšiel po schodíkoch, dvere zasyčali.V hlave jej dunelo, ja som nechcela, aby to takto skončilo, ja som to nechcela....ale rozumné druhé ja sa logicky pýtalo, čo vlastne chcela?
Keď sa spamätala, sedela na zemi a ľudia ju obchádzali. Pred stanicou ma oslepilo slnko. Napadlo ju, že keby ju teraz zrazila električka, bolo by to ideálne ukončenie tejto lovestory a ani sa nezačudovala stupidite toho nápadu.

Malomestská stanička
Na kostole odbíjalo poludnie. Neprítomne civela na vrabce, popoliace sa medzi koľajnicami... v duchu sedela v tom vlaku s pekným menom, čo sa rútil na západ a oslavovala svoje najradikálnejšie rozhodnutie v živote. 
Nemalo to celé perspektívu, nemohlo to fungovať...
Okolo sa prerútil vlak. Z kancelárie vytiahol železničiara. Trošku zhnusene si ju premeral, až sa cítila zas ako doma: "Čože, z flámu, či z dovolenky?" Pripadala si ako po opici, len som prikývla. "Mali sme tu povodeň, viete?"
Aj ona mala povodeň, po ktorej nič nie je na mieste..."...dovi."
Pomaly kráčala hore ľudoprázdnym námestím. Nič sa nezmenilo. Vlastne prečo sa malo meniť? Preto, že sa vrátila, alebo preto, že sa vrátiť nechcela? Cesta do kopca v poludňajšom slnku roztápala myšlienky ako čokoládu vo vrecku. Hrozno bolo na pohľad krásne, ale víno budeme tohto roku dorábať cukrom, lebo sa nepredá ani ako omšové. Toho sa treba chytiť, bolo kyslé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedela na lavičke pred domom. Sebavedomo si ju premerala: "Načo stále utekáš?
Aj tak sa vždy vrátiš."

Zuzana Šubová

Zuzana Šubová

Bloger 
  • Počet článkov:  622
  •  | 
  • Páči sa:  85x

Nealternatívna mamina Zoznam autorových rubrík:  Nie súkromnéPod bielym krížomSlužobneDamalsPrivat

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu