reklama

Smrť a nesmrteľní

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Sedím tu sama. Moja rezignovaná póza s hlavou v dlaniach nikoho nedojíma. 
Dôvodov bude viac. Jednak som sama - viď vyššie a druhak, keby tu niekto bol, určite súcit nevzbudím. Som zánik a zmar bez konca, kto by ma ľutoval? Beriem všetko a nedávam nič. 
V opustenom kúte cintorína pohlcuje brečtan storočné hrobky. Každá má síce otvorené okienko, ale upíri sa zhnusene odsťahovali, neradi ma vidia. Potrpia si na svoju stavovskú pýchu nesmrtelných a pohľad na mňa im pripomína, že to nie je pravda. Zaliezli niekam, kde sa môžu vyťahovať na ľudí a nič im neevokuje vlastnú pominuteľnosť. 
Nikto nie je nesmrtelnejší ako ja. Moja sila je až nudná a moje bohatstvo nevyužitelné. Vlastním všetko a všetkých, ale čo s tým? Milujem svoje personifikácie. Som jazdec apokalypsy, som kostra s kosou, som to nepochopitelne opustené dievča na lavičke v cintoríne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoznal som ho. Sedel v lavici katedrály ako bežný turista, očividne sa nemodlil, len vnímal. To isté čo ja. Návrat. Už tu bol, to bolo jasné. Nehlásil som sa k nemu, nechcel som počuť jeho príbehy. Je nás na svete málo, vlastne chvalabohu. Vyzeral tak na 40 - 50 rokov i životov. Nie ľudských. Tých našich životov, okruhov nesmrteľných. Sme bludní - rozhodne nie lietajúci - Holanďania sveta. Teda Holanďania...nutnosť

Obrázok blogu

každých 30 až 80 rokov sa meniť, z nás robí dokonalých svetoobčanov. Za svoj život som bol Rimanom i Germánom, Rusom i krymským Tatárom, Benátčanom či Bavorom. Za 50 rokov sa naučíš i remeslo i reč. Len potom musíš zdôvodňovať svoje zmiznutie. Na začiatku som bol naivný, bral som bremeno nesmrteľnosti ako dar. Lenže čo robiť, keď tvoja žena starne, tvoj syn pomaly vyzerá starší ako ty a susedia si začínajú všímať, že si sa už roky nezmenil. Prvé zmiznutie mi lámalo srdce. Tá priepasť bola hlboká, moje telo sa nikdy nenašlo. No bodaj by aj, veď som s ním putoval ďalej a ďalej svetom i časom. Ešte párkrát som to nazval novým životom. Ale to naozaj nie je život. Je to putovanie a spoznávanie bez konca. Niektorí to pochopili skôr. Prestali sa držať mena, národnosti, náboženstva, remesla. Alebo presne naopak. Jeden z nás sa 400 rokov nechal najímať na rôzne lode. Objavoval nové kontinenty, bojoval v rôznych bitkách, lovil ryby i vozil poštu. Prosto skúsený námorník od Santa Marie až po Titanic. Iný sa nedržal mena, ale remesla a bojoval v toľkých armádach, že ma i jeho znudilo už len ich vypočítanie. Veď ktorému veliteľovi by sa nehodil viacmenej nezraniteľný vojak so skúsenosťami s mečom, kopijou, puškou i samopalom. Ja som bol niekoľko storočí mníchom. Maximálne praktické krytie pre nesmrteľného s obrovským potenciálom spoznávania.
Zaregistroval ma. Ak som mal akúkoľvek pochybnosť, jeho pohľad bol starý ako tá katedrála. Miesto, ktoré ostáva nemenné aspoň v svojich základoch. Lebo my sme základ. Spodná vrstva, makadam tohto sveta. Všetko sme si povedali pohľadom. Pôjdeme každý ďalej. Až kým nestretneme smrť. Smrť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prešiel popri mne. Dívala som sa na druhú stranu. 
Prešla popri mne. Ani som si ju nevšimol.

Smrť a nesmrteľný.
 

Zuzana Šubová

Zuzana Šubová

Bloger 
  • Počet článkov:  622
  •  | 
  • Páči sa:  85x

Nealternatívna mamina Zoznam autorových rubrík:  Nie súkromnéPod bielym krížomSlužobneDamalsPrivat

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu