reklama

Bavorské raňajky

Poznáte ten strašný pocit, keď ráno vojdete v hoteli do raňajkovej miestnosti, ktorá je kompletne vyžraná, zalejete si vločky mliekom do kávy a v zadnom mozgu vás pichá, že za toto ste platili??

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Poznám, veru poznám, z rôznych miest na glóbuse. 
Kde a komu sa to nemôže stať? Chlapovi v bavorskom hotelíku, ktorý vedie nemecká majiteľka.

V historickej dobe konca minulého storočia som sa dostala v Mníchove s kamošom bývať do hodinového hotela - dobrá štvrť hneď vedľa Hlavnej stanice, ktovie, aká zlomyseľnosť viedla toho, čo nám tam to ubytovanie zabezpečoval. Ja som už na "západe" bola, takže som niektoré zvyky poznala, ale kamoš mal kulturšok a nechuť sa pýtať. Ráno sme zišli na raňajky. Na stole čakali žemle (asi desať), maslo, lekvár a med. Obsluhujúca pani domáca doniesla kávu. Kamoš bleskovým spôsobom zhltol štyri žemle s maslom a lekvárom, zalial kávou a vyletel hore schodami. Po piatich minutách "prišli" raňajky: vajíčka na mäkko, šunka, saláma, syr a teplé koláče. "Kde je pán?" zaujímala sa pani domu. "Už odišiel."
"A čo raňajky??? Nemôže ostať bez raňajok!!! Veď ste tu boli celú noc!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už v tomto storočí som si v bavorskom malomeste musela objednať dvojposteľovú izbu, pretože jednoposteľové akosi nemali kúpelňu a ja som zas nemala chuť sa sprchovať v spoločnej sprchárni a tak som v podobnom hotelíku (inak plnom Rusov ako vystrihnutých z Eastern Promises) ostala podozrivá z toho, že sa chystám na neveru manželskú. Pani recepčná (viacúčelová majiteľka) mi sprisahanecky ponúkala dva

Obrázok blogu

kľúče a vysvetľovala, že v noci nikto na recepcii nie je "nebojte sa". Nechcelo sa mi jej kaziť ilúzie, vyspala som sa dobre a sama a ráno sa vybrala na raňajky:
Na mojom stole bolo jasne prestreté pre dvoch - vajíčka na mäkko, šunka, saláma, syr a teplé koláče. 
"Kde je pán?" zaujíma sa pani domu. "Žiadny tu nebol," priznávam. 
"Ale no," chápavý úsmev,"veď ho nemôžte nechať o hlade"... a fakt sa šla pozrieť do izby, či ho nemám v skrini či pod posteľou, aby neostal bez jedla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celkom nedávno som sa ocitla so synmi úplne vlastnými a úplne dospelými v penzióne bavorskému pánubohu za chrbtom. Ráno sparťansky káva, croissant, knäcke a minilekvár. Urobila som prekvapenú na pani domácu, že či sa nepodávajú "bavorské raňajky", že tuto mladí sú hladní. Mladí urobili hladné psie oči a zrazu, kde sa vzali, tu sa vzali - raňajky vajíčka na mäkko, šunka, saláma, syr a teplé koláče. 
"Aby mladí páni neboli hladní. Nieee, platiť nemusíte, mňa zmýlilo to, že teraz všetci držia nejakú dietu." 

Obrázok blogu


Časy sa menia, ale niečo z Bavorska ešte ostalo. Gott sei Dank. 

Zuzana Šubová

Zuzana Šubová

Bloger 
  • Počet článkov:  622
  •  | 
  • Páči sa:  85x

Nealternatívna mamina Zoznam autorových rubrík:  Nie súkromnéPod bielym krížomSlužobneDamalsPrivat

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu