Bratislava a Mária Antoinetta

Autor: Zuzana Šubová | 11.4.2019 o 8:46 | (upravené 11.4.2019 o 9:04) Karma článku: 2,16 | Prečítané:  854x

Pre koho je mesto Bratislava?  Márii Antoinette sa pripisuje výrok, že ak nemajú chudobní na chlieb, nech jedia koláče.  

Toto mesto nie je pre....
Chodievam denne okolo plota novostavby. Je na nej krásna vizualizácia "staviame pre Vás". Pre koho?
Na budúcom verejnom priestore okrem betónu a dlažby sú dve kaviarne, butik a jeden asi 20 ročný strom, ktorý tam bude možno za 20 rokov a ľudia - budúci obyvatelia. Sú vo veku medzi 25 a 35, v hetero dvojiciach, oblečení v značkovom oblečení a niektorí majú na chrbte batôžtek. Svieti slnko a všetci sa usmievajú.
Čiže...
V tomto ideálnom priestore nebude pršať, keďže dlažba je hladká, nikde ani cm2 trávnika, dokonca ani kanálový poklop, prípadne sa voda bude vyparovať priamo hore. Nikto nebude nakupovať potraviny a nosiť nákup, všetci budú raňajkovať, obedovať a večerať v tých dvoch kaviarniach. Nikto nebude mať nohu v sádre, nebude tlačiť kočík či nebodaj nebude na vozíku, takže nebudú vadiť schody. Nikto nebude starý alebo chorý, takže nebude treba aby tam nebodaj parkovalo auto, ktoré ho odvezie. Nikto nebude potrebovať niečo doviezť alebo odviezť. Nebudú tam deti, babičky ani psi. Len vysmiati budovatelia lepších zajtrajškov z preskleného 30 poschodového open- spacu oproti. 
Do tejto predstavy zapadá aj nová lepšia parkovacia politika.
Samozrejme, ak mám vo svojej vile garáž, kľudne mestu dám tých 10€ ročne a samozrejme mám na to, aby som zaplatil 2éčka za hodinu ak pôjdem autom kamkoľvek, n.b. že v práci mám manažerske parkovacie miesto vo firemnej garáži. Občas ostentatívne presadnem do MHD alebo si požičiam slovnafťácky "bajk", aby som ukázal ako som eko.
A tá automobilistická chamraď, čo zavadzia po chodníkoch, nech platí a ak sa im nepáči, nech tiež jazdí MHD alebo na bicykli. Načo domýšľať, že ak niekto býva na konci Rače a robí na konci Petržalky....samozrejme každý má fyzicky na to, aby túto trasu jazdil na bicykli, má čas na to, aby ju absolvoval denne mestskou dopravou alebo finančne na to, aby si ten luxus, že ak do zamestnania, kde zarába 600 čistého, chodí autom, zaplatil 18€ denne (rok má cca 1880 pracovných hodín, vynásobené dvoma...wau). 
Nuž take it or leave it, že yo.
"Hlavne, že sa začalo niečo riešiť".... no fakt začalo...
Chudobní a dôchodcovia, utopte rovno autá v Dunaji, bude to pre vás najvýhodnejšie...a pre "nás", čo na to máme, nastanú krásne časy plné parkovacích miest, klimatizovaných kaviarničiek na betóne a virtuálnej zelene. 

Je 21. storočie. Luza nezaútočí na Bastilu. Bratislavčania zaplatia za nič, pofrflú, zaplatia, poslanec Blaha o tom napíše nepríčetný status na fb s 5000 lajkami (nie to nie je psík, čo zdochol v kozme) a Zomri naňho urobí ďalší vtip. 
To bude všetko.

Toto mesto proste nie je pre dákych chudobných, starých či chorých. Pred nami je žiarivá budúcnosť - slnko sa odráža v mrakodrapoch a vysmiati tridsiatnici smerujú cez kaviarničku do startupu. 
Dáme si koláč. Raw. Trošku surovo.





 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.


Už ste čítali?