reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zuzana Šubová

Zuzana Šubová

Bloger 
  • Počet článkov:  622
  •  | 
  • Páči sa:  85x

Nealternatívna mamina Zoznam autorových rubrík:  Nie súkromnéPod bielym krížomSlužobneDamalsPrivat

reklama

Damals

Chcem sa dať zaočkovať proti koronavirusu (agitka)

Zuzana Šubová

Chcem sa dať zaočkovať proti koronavirusu (agitka)

Keď som robila v nemocnici, každý rok v čase chrípkovej epidémie ma brali čerti. Vždy, keď mi prišla kompletná pracovná smena kašlajúca a sopliaca, mala som chuť ich všetkých poslať domov, nech to vyležia.

  • 28. dec 2020
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 1 411x
  • 11
Koho chcem stretnúť v minulosti

Zuzana Šubová

Koho chcem stretnúť v minulosti

O Steinovi, Barbaričovi a Jarošovi. Týchto troch chlapov by som chcela stretnúť. Prečo? Lebo sú to naozaj chlapi.

  • 4. jún 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 903x
  • 2
Vône

Zuzana Šubová

Vône

Spomienka na časy nedávno minulé. Keď som si pred xx rokmi priviedla do Bratislavy toho môjho, definoval Bratislavu ako voňavé mesto. Ako sa rýchlo tie časy menia...

  • 18. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 996x
  • 5
Osudové okamžiky

Zuzana Šubová

Osudové okamžiky

  • 10. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 702x
  • 2
List synovi A.

Zuzana Šubová

List synovi A.

  • 30. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 485x
  • 0
reklama
List synovi J.

Zuzana Šubová

List synovi J.

  • 30. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 410x
  • 0
Svetlo z Betlehema

Zuzana Šubová

Svetlo z Betlehema

Betlémské světlo je plamínek, který putuje napříč Evropou. Světélko zažehnuté v Betlémě k nám letos dorazí již pojednadvacáté, ovšem virtuálně si ho můžeme posílat letos podruhé.

  • 19. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 392x
  • 11
Bezvýchodisková situácia

Zuzana Šubová

Bezvýchodisková situácia

Chcela som napísať článok o tom, čo by som robila dnes, keby v 89tom nebol padol socík. Chcela som napísať, že by som miesto fitka bola po práci na schôdzi ROH.Že by moje deti miesto Harryho Pottera pozerali Timura a jeho družinu.Že by sme miesto ananásu po obede jedli čínsky jahodový kompót v plechu. A potom som si uvedomila, že "kebyže nie", už som pomaly zabudla slovensky, s deťmi by som sa rozprávala úplne cudzou rečou, 21 rokov nevidela svojich rodičov a slzila pri bielom rume spomínaním na orešanské červené. Takže vlastne nie je o čom písať. Keby nebol pred 21 rokmi padol berlínsky múr, nebolo by nič.Ibaže by to bolo nemecky.Sofern es war auf Deutsch.

  • 17. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 483x
  • 107
August

Zuzana Šubová

August

  • 21. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 586x
  • 2
Salónky

Zuzana Šubová

Salónky

Pridlhá reakcia na Vierkin vianočný problém.

  • 10. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 799x
  • 56
reklama
Prečo som milovala Valentine´s Day

Zuzana Šubová

Prečo som milovala Valentine´s Day

Kedysi.

  • 13. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 270x
  • 10
Verte - neverte: Videla som Ježiška

Zuzana Šubová

Verte - neverte: Videla som Ježiška

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 19. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 202x
  • 31
Môj 17.november

Zuzana Šubová

Môj 17.november

vysvetlenie?

  • 16. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 218x
  • 10
22.august 1968

Zuzana Šubová

22.august 1968

  • 21. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 163x
  • 5
Kúpim ovčie kiahne

Zuzana Šubová

Kúpim ovčie kiahne

reakcia na upozornenie vo vybrali.sme: Kúpim ovčie kiahne. V zalinkovanom článku našiel Piki požiadavku na vzájomné nakazenie sa ovčími kiahňami. Nuž nesmejme sa. Keď mal kedysi môj syn ovčie kiahne, boli sme poprosení o usporiadanie pockenparty, aby sa nakazilo čo najviac detí v okolí.  Takže ak máte záujem o nakazenie okolo svojho dieťaťa - pár úplne vážnych doporučení: Pockenparty čiže kiahňovú treba organizovať vtedy, keď dieťa nemá teploty a je ešte infekčné. Čiže druhý, najneskôr tretí deň ochorenia, kým sa ešte tvoria nové vodové vyrážky. Pozývať by sa nemali deti mladšie ako 18  mesiacov, deti s iným infektom a oslabenou imunitou, vtedy choroba prebieha ťažšie.. Na pohostenie je vhodné podávať pitie so slamkou, deti si ich zaručene vymenia. Dve hodiny by mali stačiť na nakazenie väčšiny detí. Nie je vhodné pozývať dospelých, ktorí kiahne nemali, mohli by ich dostať alebo ešte horšie pásový opar. Ak sa dieťa nenakazí, napriek tomu, že kiahne ešte nemalo treba mu odobrať protilátky proti VZV - je možné, že ich malo, len si to nikto nevšimol. A nesmejte sa Kiahňovým posedeniam - my sme úspešne nakazili 6 detí :D

  • 2. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 559x
  • 57
reklama
Ako môj nebohý dedko mohol spomínať na Piavu

Zuzana Šubová

Ako môj nebohý dedko mohol spomínať na Piavu

lebo tam nikto z nás nebol - alebo môj zásadný nesúhlas s romantizovaním 70tych a 80tych rokov. Reakcia na spomienky J.Bednára. Pôvodne to bol príspevok do diskusie, ale bol príliš dlhý.

  • 20. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 588x
  • 26
Ja je chapu...

Zuzana Šubová

Ja je chapu...

ako sa história dosť pravidelne opakuje.

  • 18. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 981x
  • 32
Advent môjho detstva

Zuzana Šubová

Advent môjho detstva

inšpirované Andreou . Mestský folklór

  • 2. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 543x
  • 10
Traja mušketieri pred 18 rokmi

Zuzana Šubová

Traja mušketieri pred 18 rokmi

spomienka na neviem presne koľký november 1989.

  • 17. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 320x
  • 34
Vladimir Vysocký

Zuzana Šubová

Vladimir Vysocký

Nikdy som nelietal, nikdy som sa neplavil, nikdy som neliezol a nikdy som nebojoval. Ale moje piesne leteli, plávali, bojovali a sprevádzali mužov v ťažkých situáciách. Mali zmysel. V.V.

  • 20. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 485x
  • 31
reklama
SkryťZatvoriť reklamu